;

Inhoud van de training

Door deze training gaat de deelnemer anders naar zichzelf en zijn /haar omgeving en de kinderen kijken. De medewerker wordt zich bewust van en krijgt inzicht in gedrag en de eigen communicatie; waarbij de samenhang tussen omgeving en het gedrag centraal staat.

Gedurende 6 dagdelen komen onder andere de volgende thema's aan bod:

  • Wat is luisteren?
  • Hoe luister ik?
  • Wat is moeilijk gedrag?
  • Anders leren kijken naar kinderen.
  • Anders leren kijken naar jezelf.
  •  Hoe kijkt het kind naar jou?
  • Hoe ga jij om met moeilijk gedrag?
  • Wat is overprikkeling en hoe ga je hiermee om.
  • Ervaren dat je een keuze hebt in je denken en in je gedrag.
  • Wat zijn jouw sterke kwaliteiten.
  • Wat zijn jouw mogelijkheden of “grenzen”.
  • En onderwerpen die voor jou opdrachtgever/deelnemer belangrijk zijn.

Middels interactieve bijeenkomsten zullen de deelnemers inzichten krijgen over hun eigen denkpatroon en hoe anders denken en anders kijken naar het gedrag van kinderen kan worden toegepast. Verder vragen we van de deelnemers om zelf een casus aan te dragen die tijdens de een van de bijeenkomsten in de groep besproken en geëvalueerd zal worden. Tijdens de bijeenkomsten zullen er 2 coaches aanwezig zijn om de deelnemers te trainen en te begeleiden. Het uitgangspunt van de training is dat de groep bestaat uit maximaal 15 deelnemers, zodat er op interactieve wijze gewerkt kan worden en er voldoende aandacht en ruimte is voor eigen inbreng.